Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managerial Tools >> HR >> Stiri si comunicate

3 motive pentru care telemunca este o opțiune de viitor

22 Iunie 2020



În perioada de carantină cele mai multe dintre companiile care puteau să îi țină pe angajați acasă au făcut-o. Multe companii globale precum Facebook, Shopify, Twitter, Google, Visa sau American Express și-au anunțat intenția de a păstra această formulă cel puțin până la finalul anului, iar o parte inclusiv în 2021.

Și în România o serie de companii, care au experimentat telemunca în ultimele luni, au anunțat că reîntoarcerea la birou nu se va produce mai devreme de luna septembrie, lăsând posibilitatea de a prelungi perioada telemuncii, în funcție de evoluția pandemiei. Alte companii au implementat deja soluții mixte de lucru, în care prezența la birou alternează cu săptămânal cu telemunca. În mod similar, în domeniul educației superioare, numeroase universități din România au anunțat deja că admiterea se va face online, în vreme ce multe universități occidentale și-au informat deja studenții că anul universitar 2020-2021 va continua în aceeași formulă exclusiv digitală în care s-a încheiat.

În mod evident, deciziile au avut la bază intenția de a oferi angajaților sau studenților un plus de siguranță în ceea ce privește starea de sănătate. Dar, fără îndoială, faptul că prima parte a anului a testat eficiența modelului online a contat, de asemenea.

Dacă până în 2020 angajații visau la posibilitatea de a lucra o zi de acasă, de acum înainte aceasta va fi – cel mai probabil – varianta acceptată pentru o bună parte din companiile unde acest lucru este posibil.

Productivitatea testată, motivația angajaților și reducerile de costuri administrative sunt trei motive pentru care telemunca este un model viabil și de viitor, indiferent de recomandărilor oficiale privitoare la distanțare fizică sau limitare a interacțiunilor sociale.

Angajații au prins gustul și – fără a plasa telemunca într-un context idilic – își doresc, în general, continuarea posibilității de a lucra de acasă 1-2 zile din săptămână. Cel mai mult le-a lipsit colaborarea creativă, socializarea cu colegii, dar și anumite facilități tehnice care nu au putut fi replicate în spațiul casnic.



Cum au tr
ăit experiența telemuncii angajații care până în martie 2020 nu avuseseră această opțiune?
Faptul că am lucrat de acasăînaceste două luni m-a ajutat să-miorganizez mai bine activitatea, neavând zgomotul de fundal din biroul open-space. Pot spune că am fost mult mai productivă. Am reușit să dedic timp pasiunilor mele, să-micorectez dieta și programul de masă. Indiferent cât de dragi îmi sunt colegii șiactivitatea de zi cu zi, de fiecare dată când voi putea, voi lucra de acasă.

Iulia B., eCommerceManager, Companie comerț retail

Chiar dacă în primele săptămâni a fost dificil să lucrez de acasă un copil mic, de 3 ani și diverse activități treburi casnice minore, capacitatea de concentrare clar mi-a fost inițial afectată. Dincolo de ceva probleme cu conexiunea WiFi și dificultăți logistice (birou mai mic, scaun mai puțin confortabil) acasă eram mai odihnită, mă bucuram mai mult de scurtele pauze. Pe viitor, mi-ar plăcea să lucrez de acasă 2-3 zile pe săptămână.

Geanina F., Programator, Companie utilități

Nu am simțit nicio diferență în ceea ce privește calitatea muncii, comunicarea intre colegii realizându-se extrem de simplu; a lipsit doar interacțiunea umană și socializarea. Munca de acasă ne-a permis mai multă flexibilitate, am avut posibilitatea să interacționam mai mult cu familia, să mâncăm mai sănătos, să ne ocupăm mai mult de educația copiilor.
Silvia B., Product Manager, Companie FMGC



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite