Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Dificultati si solutii in gestiunea proiectelor IT

19 Noiembrie 2006



Multe dintre proiectele cu rezultate nemultumitoare au drept cauze atat complexitatea intrinseca, dar si pregatire deficitara a etapelor de vanzare si analiza. Fie vendorul de IT nu ajunge sa cunoasca foarte bine istoricul clientului si are dificultati in anticiparea asteptarilor acestuia, fie prospectul din lipsa de cunoastere, viziune, sau de implicare nu reuseste sa-si faca cerintele cunoscute. Am apelat la oameni activi in piata pentru a afla mai multe despre cauzele ce provoaca dificultati in proiectele IT si despre modul concret de evitare a cel putin o parte dintre acestea.


1. Cat de important este suportul de presales si daca acesta influenteaza activitatea de implementare?


Lora_CrustiLa nivelul companiei SIVECO Romania, se poate vorbi de o atitudine proactiva, „customer & commercial oriented” a intregii echipe, indiferent de tipul activitatii desfasurate. Influenta suportului de presales este vizibila astfel in toate activitatile ce pot avea ca scop transmiterea de informatii, prezentarea de solutii sau comunicarea cu clientul. Din punctul de vedere al companiei, activitatile de marketing general au un rol important in cresterea notorietatii solutiilor comercializate. Mai mult, activitatile de marketing direct contribuie la familiarizarea opiniei publice cu necesitatea informatizarii activitatii, tot mai evidenta in contextul unui mediu de afaceri puternic concurential si standardizat din punct de vedere al calitatii.


Lora Crusti, director departament SIVECO APPLICATIONS


Campaniile de informare directa conduc la o apropiere mai mare a companiei de cerintele de profil ale diferitelor verticale de activitate sau de ultimele tendinte ale pietei. Campaniile de telemarketing sunt importante pentru evaluarea cerintelor pietei, a efectului produs, prin diferitele evenimente, asupra participantilor la acestea, dar si pentru masurarea notorietatii marcii.


In cadrul SIVECO Romania, suportul de presales include si modalitati mai elaborate de facilitare a comunicarii cu potentialii clienti, in scopul intelegerii cerintelor de business ale acestora si propunerii celor mai eficiente solutii. Diferitele seminarii si evenimente organizate de companie isi propun sa contribuie la educarea mediului de afaceri in ceea ce priveste informatizarea si gestionarea eficienta a resurselor. Aici se identifica problemele existente in diverse sectoare, precum si optiuni de rezolvare ale unora dintre acestea. Atitudinea proactiva prezenta la nivel de organizatie confera activitatii de presales o importanta majora, intrucat, prin intelegerea exacta a cerintelor potentialilor clienti, compania le poate raspunde prin solutii optime eficientizand astfel atat activitatea clientului, cat si propria activitate.


2. Cum afecteaza implementarea infractructura software (mai ales) existenta la client? Cat de mult conteaza existenta unei culturi IT?


De-a lungul timpului, SIVECO Romania a stabilit cu clientii sai mai mult decat o simpla relatie comeciala – si anume veritabile parteneriate. In acest sens, specialistii SIVECO ofera, in masura in care este nevoie si consultanta de business, si de IT in general.


In functie de gradul de dezvoltare al infrastructurii software de la client, implementarea sistemului informatic integrat SIVECO Applications poate implica inlocuirea unui sistem, mai vechi sau mai putin performant, sau chiar introducerea, pentru prima data in istoria organizatiei, a unui sistem informatic. In functie de aceste doua scenarii posibile, atat infrastructura software, cat insasi cultura IT a clientului vor fi afectate in cadrul unui proiect de informatizare. SIVECO Romania manifesta o mare deschidere fata de client si o flexibilitate totala astfel incat acesta sa ajunga la rezultate optime prin implementarea solutiilor SIVECO. Tranzitia de la vechiul sistem la cel nou are loc intr-un mod, cat mai transparent, astfel incat utilizatorii sa se familiarizeze treptat cu aplicatiile si sa le poata utiliza in totalitate functionalitatile. In multe cazuri, se utilizeaza concomitent, pentru o perioada de timp, ambele sisteme, astfel incat utilizatorii sa treaca la folosirea exclusiva a noului sistem numai in momentul in care detin toate abilitatile necesare.


Sorin_DimofteSistemul informatic integrat SIVECO Applications se bucura de o interfata prietenoasa, pe care utilizatorii o regasesc in toate aplicatiile si care faciliteaza astfel rapida familiarizare cu sistemul. In mod evident, cunostintele IT detinute de utilizatorii finali si masura in care acestia sunt implicati in lucrul cu un sistem informatic influenteaza derularea proiectului. In acest sens, sesiunile de scolarizare a utilizatorilor, coordonate de specialistii companiei, reprezinta un adevarat suport in descoperirea si folosirea progresiva a tuturor functionalitatilor sistemului integrat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite