Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Clientul nostru cel de toate zilele...

21 Martie 2007



Customer Relationship Management (CRM): un concept din ce in ce mai utilizat in economiile ajunse la maturitate, dar un termen putin vehiculat in piata romaneasca si, cu atat mai putin, integrat in strategiile de business ale companiilor din Romania.


„Termen“, „Concept“ si „Strategie“: trei cuvinte care reflecta cel mai bine modul in care CRM-ul a evoluat de-a lungul timpului. Rolul fundamental actual al strategiilor CRM este confirmat de statisticile internationale:


* in anul 2005, peste 44% din companiile britanice aveau in structura lor executiva un senior manager responsabil de Customer Relationship Management;


* sistemele CRM sunt unele dintre cele mai implementate sisteme IT in lume, in Statele Unite ale Americii depasind cu peste 20% numarul implementarilor de ERP, inca din anul 1999.


Laura_SuciuCRM-ul ca strategie


Ce este de fapt CRM-ul si cum poate fi el utilizat in beneficiul companiilor?


CRM-ul este, mai presus de orice, o strategie care exprima decizia organizatiei de a dezvolta impreuna cu clientul un parteneriat pe termen lung, bazat pe cunoasterea nevoilor sale in diferitele etape ale relatiei cu acesta, livrand produse si furnizand servicii care sa corespunda asteptarilor consumatorului.


Aceasta strategie inglobeaza atat o filozofie de business care plaseaza clientul in centrul afacerii, cat si uneltele necesare punerii ei in practica. Dintre aceste unelte, cea mai importanta este suportul IT, fara de care informatiile despre client nu pot fi exploatate la potentialul lor maxim.


CRM - beneficii si obiective


Beneficiile unei strategii de CRM bine construite si, in acelasi timp, obiectivele pe care o companie trebuie sa si le propuna in momentul deciziei de implementare a unui astfel de sistem sunt:



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite