Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

TotalSoft sărbătoreşte cel mai bun an din istoria suitei Charisma

15 Noiembrie 2007



Peste 150 de clienţi noi, printre aceştia multe "nume grele" de companii care activează în România şi în străinătate. Noi versiuni, cu funcţionalităţi extinse considerabil şi optimizări notabile, la care se adaugă localizări pentru pieţele externe. Şi toate acestea într-un singur an! Pe scurt, un an de succes, cu o creştere de peste 60% a cifrei totale de afaceri, în care se pregăteşte intrarea pe noi pieţe externe, dominate de jucători mari. Acestea sunt, succint, principalele rezultate înregistrate în 2007 de suita de aplicaţii Charisma, produsă de compania TotalSoft, care îşi consolidează constant poziţia de lider local, dar şi în regiunea Europei Centrale şi de Est, în domeniul sistemelor ERP şi al soluţiilor de resurse umane.


Pentru TotalSoft, 2007 este cel mai bun an din istoria companiei. Soluţia fanion a producătorului român de software, Charisma Enterprise, a reuşit încasări considerabile şi înscrierea în portofoliul de clienţi a unor nume importante ale pieţei interne şi externe.


TotalSoft a început, încă de anul trecut, extinderea în regiunea Europei Centrale şi de Est, în ceea ce priveşte soluţia Charisma Enterprise. Anul acesta, firma a reuşit alte vânzări importante în Bulgaria, precum Balkan Star, cea mai mare companie de leasing care reprezintă firma Mercedes în această ţară, şi NLB Leasing, filială a celui mai mare grup financiar din Slovenia, ţintind totodată o extindere în celelalte filiale pe care le are acest grup. "În acest ultim caz se poate vorbi de o schimbare a strategiei TotalSoft; nu s-a mai pornit de la centru, ci de la filială. Dacă în majoritatea cazurilor am câştigat noi clienţi din afara ţării, graţie implementărilor făcute la filialele din România, de data aceasta am semnat contractul pentru Bulgaria cu grupul NLB, urmând ca ulterior să demarăm proiectul în Slovenia", ne-a precizat Florentina Andrei, Charisma Enterprise Sales Manager TotalSoft.


TotalSoft a demarat extinderea pe pieţele externe prin parteneriate, însă, datorită atingerii unei mase critice de clienţi, a devenit oportună luarea în calcul a unei achiziţii pe plan local care să permită o consolidare a companiei. Extinderea din Bulgaria a determinat compania să analizeze, din punct de vedere al strategiei de business, oportunitatea achiziţionării unui jucător local, fiind demarate deja discuţii avansate în acest sens în Bulgaria, Republica Moldova şi Serbia, unde producătorul român de software doreşte să se extindă.


Acestea nu sunt însă singurele ţări în care TotalSoft a demarat proiecte importante. Italia este o nouă piaţă în care compania va lansa un proiect foarte important, pentru care se pregăteşte deja varianta localizată a soluţiei Charisma Enterprise, ce va fi disponibilă în 2008. Este un demers realist, bazat pe o atentă analiză a pieţei italiene din acest sector, oportunităţile decelate permiţând previziuni optimiste în ceea ce priveşte numărul de potenţiali clienţi ai acestei soluţii.


Proiectele de viitor pe pieţele externe prevăd extinderea prezenţei TotalSoft şi în Polonia, Ucraina, Grecia şi Rusia.


Consolidarea poziţiei locale
Această orientare spre pieţele externe nu a dus însă la neglijarea pieţei autohtone, în care TotalSoft şi-a consolidat poziţia în zona companiilor financiar-bancare cu clienţi de prestigiu, precum OTP Leasing, Fortis, Eurial sau BT Direct (Grupul Transilvania). Aceste companii se alătură unui portofoliu impresionant, ce include nume precum Raiffeisen Leasing (trei ţări), Estima Finance, Meridian Leasing, Eurial, Autoitalia, BMW Leasing Greece, TBI Leasing etc. O zonă relativ nouă de interes pentru TotalSoft este cea de creditare care, în 2007, a adus o serie de clienţi, precum Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, GIF Societate de Finanţare IFN SA, Romcom etc.


Zona financiar-bancară nu a monopolizat activitatea de implementare a suitei Charisma, business-ul TotalSoft acoperind mult mai multe domenii, cum ar fi cea de producţie, unde se remarcă clienţi precum Sergiana Braşov sau Letea Bacău. De asemenea, în zona de retail, TotalSoft şi-a îmbogăţit portofoliul cu noi clienţi care au, în medie, peste 100 de magazine de desfacere, cum ar fi Compania de Librării Bucureşti, Calliope, o companie de retail presă, Grupul ETP Trading sau Grupul Eurolines.


100 de noi clienţi pentru soluţiile de resurse umane
Soluţia Charisma HR (implementată împreună, dar şi independent, de Charisma Enterprise) a reuşit să adune în palmares aproximativ 100 de clienţi anul acesta, TotalSoft implementând în 2007 această soluţie la o serie de companii mari, precum Grupul Ţiriac, din care fac parte 23 de companii, Vel Pitar, Angst sau Garanta.


Anul 2007 a adus şi o serie de optimizări importante ale aplicaţiei Charisma HR, dezvoltate pe de o parte din necesităţi intrinsece ale acesteia sau din cercetările făcute pe piaţă (cum ar fi, de exemplu, modulul Charisma ITM, care înlocuieşte sistemul public de raportare a situaţiei angajaţilor, REVISAL). Pe de altă parte, există o serie de optimizări aduse soluţiei, ca urmare a solicitărilor venite din partea clienţilor. Aceste optimizări au fost realizate pornind fie de la solicitarea modificării funcţionalităţilor unor module (cel mai frecvent caz), fie de la cererea de creare a unor module absolut noi.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite