Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

PMSolutions - profil de companie ,,Valoare prin inovare, tehnologie şi transformare,,

15 Decembrie 2007



Dacă doriţi să integraţi tehnologia cu procesele de afaceri, dacă doriţi un punct de vedere obiectiv şi argumentat, dacă aveţi nevoie de management-ul unui proiect de investiţii, de sprijin interimar sau de consultanţă pe termen lung sau dacă, pur şi simplu, căutaţi un partener de încredere care să vă ofere un sprijin profesional atunci când vă confruntaţi cu dificultăţi, atunci este momentul să faceţi cunoştinţă cu PMSolutions.


În luna februarie a acestui an demaram cu sprijinul firmei PMSolutions o rubrică nouă în revista noastră. Abordând tematici de interes general din zona consultanţei pentru afaceri, management şi tehnologie, am intitulat această rubrică Opinia Consultantului.
În perioada scursă de la acel moment, Opinia Consultantului a abordat subiecte pe care le-am considerat a fi atât interesante, cât şi de actualitate:
Etica în consultanţă
Business Case (sau cum se naşte un proiect)
Project Management (de la joc de noroc la profesie de succes)
Management-ul proiectelor de investiţii
Customer Relationship Management
Cum să transformăm Training-ul în valoare adăugată
Şi deoarece anul acesta a continuat procesul de consolidare a pieţei în toate domeniile, am abordat şi subiectul proiectelor de Mergers & Acquisitions (evaluarea valorii de piaţă, factori importanţi în decizia de vânzare a unei firme, tipuri de investitori şi rolul consultantului).


La final de an, stăm de vorbă cu domnul Cătălin Hristea pentru a pune câteva din aceste subiecte în contextul activităţii firmei pe care o conduce.


Să vorbim despre începuturi...
Am creat PMSolutions împreună cu partenerul meu Cătălin Tiseac acum aproape cinci ani, ca reacţie la o acţiune de consolidare a pieţei regionale de IT care a afectat compania multinaţională pentru care lucram amândoi atunci. A fost o decizie rapidă şi curajoasă pe care nu am regretat-o niciodată de atunci. Şi pentru că ne specializasem amândoi în Project Management, iar project management-ul era acum cinci ani ceva încă exotic în limbajul multor firme autohtone din industria IT, am decis să ne orientăm aria de servicii în jurul a ceea ce noi percepeam ca fiind valoarea adăugată care poate transforma un proiect eşuat într-unul de succes.


Chiar dacă în anii care au urmat am adăugat serviciilor de project management pentru proiecte IT şi alte servicii profesionale, am rămas fideli ideii de firmă de consultanţă. Şi nu a fost uşor. Într-o piaţă IT imatură acum cinci ani, încă subdezvoltată şi dominată de achiziţii de hardware şi eventual licenţe de aplicaţii software standard, sarcina de a promova servicii de consultanţă independent de vreun produs nu era una uşoară. Şi astfel, fără să ne dorim neapărat, ne-am transformat în „propăvăduitori” ai necesităţii unor servicii de consultanţă de calitate care să însoţească atât etapa de concepere a unui proiect, cât şi pe cea de implementare. Iar reacţiile pe care prezentările noastre (uneori agresive sau controversate) la diferite conferinţe le generau, ne-au dat încredere că demersul nostru este unul corect şi că poate, astfel, ajutăm la schimbarea percepţiei clienţilor asupra ideii de proiect IT.


Într-o piaţă în care majoritatea proiectelor IT mari erau fie impuse de organisme internaţionale şi gândite de consultanţi străini, fie erau demarate ca rezultat al efortului de vânzare al unor firme furnizoare de tehnologie, ideea pe care noi o promovam – şi anume că tehnologia nu este un scop în sine şi că ea trebuie să servească un obiectiv de business al companiei client, iar acest obiectiv trebuie să fie bine identificat, documentat şi susţinut de management-ul clientului - era una pe care clienţii de abia începeau să o înţeleagă şi pe care marii furnizori de tehnologie nu erau pregătiţi să o promoveze. De ce? Pentru că tranziţia de la un model de vânzare care are în centru tehnologia şi care în principiu se bazează numai pe sloganul „trebuie să cumpăraţi acest sistem informatic pentru că firmele similare din vest îl folosesc, iar România trebuie să se alinieze la standardele euro-altantice“ la un model de vânzare bazat pe beneficii de business, care necesită o abordare de vânzare de tipul „am identificat următoarea problemă de business, am analizat opţiunile de remediere şi am determinat că varianta cea mai eficientă de optimizare este folosind tehnologia, iar soluţia pe care noi o propunem realizează cel mai bun raport cost-beneficiu“ necesita abilităţi de consultanţă pe care puţine firme IT le deţineau. Şi, din păcate, situaţia nu s-a schimbat prea mult. Întâlnim şi azi companii IT care au în centrul preocupării lor propria soluţie informatică şi nu problemele clientului şi modul în care sistemul IT le poate rezolva, companii care consideră serviciile de analiză şi de implementare pierdere de timp şi care sunt uimite atunci când clientul nu apreciază faptul că o aplicaţie este scrisă utilizând ultimele limbaje şi tehnici de programare la modă, dar este în schimb interesat de rapoartele care îl ajută să-şi desfăşoare activitatea, sau de modul în care vor fi preluate în sistem datele disponibile, sau de modul în care va fi gestionată etapa de tranziţie în producţie a noului sistem IT şi de activităţile de management-ul schimbării care vor însoţi acest proces.


Care sunt valorile de bază ale PMSolutions?
Încă de la începutul activităţii noastre ne-am lovit de „tentaţiile“ care, din păcate, definesc modul de „a face business“ al multor firme locale „de consultanţă“. Şi ne-am propus să fim altfel, iar drumul ales nu a fost şi nu este nici acum uşor.
Între profit şi interese am ales Etica. O valoare rară şi greu de susţinut în peisajul consultanţei autohtone, unde furnizorii consideră firesc să „subvenţioneze“ firmele de consultanţă pentru ca acestea să redacteze specificaţii „prietenoase“ şi proiecte care, „întâmplător“, sunt replica fidelă a ofertei de produse şi servicii a respectivului furnizor. O piaţă de consultanţă încă mult prea mult influenţată de factorul politic, în care clienţii nu ştiu ce criterii să folosească pentru a selecţiona servicii de calitate şi în care preţul este în continuare factorul determinant (chiar şi atunci când rata orară a consultantului selecţionat pentru proiectarea unei investiţii de un milion de euro este mai mică decât rata orară a unui mecanic dintr-un service auto decent...).


Pentru noi, etica înseamnă să dai clientului cele mai bune sfaturi şi să pui interesul său mai presus de profitul tău, să eviţi conflictul de interese, să nu accepţi comisioane, să respecţi clauzele de confidenţialitate, să nu profiţi de ignoranţa clientului tău şi, nu în ultimul rând, să nu faci promisiuni fără acoperire şi să nu creezi aşteptări false.


Credem că ne-am achitat cu succes de misiunea pe care ne-am asumat-o, iar recomandările clienţilor noştri sunt cea mai bună carte de vizită a noastră.


Care sunt serviciile şi proiectele de referinţă ale PMSolutions?
În cei aproape cinci ani de activitate am realizat multe şi ne-am implicat în proiecte foarte diferite, atât ca industrie, cât şi ca gamă de servicii. Din acest motiv, am constatat că cea mai eficientă metodă de a descrie ceea ce facem este prin exemplificarea cu proiecte pe care le-am finalizat.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite