Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

PC-ul din poşetă

26 Februarie 2009




În schimb, vânzările Fujitsu Siemens prin platformele online sunt sensibil mai mici decât vânzările în magazine. „Deşi în IT aspectul nu ar trebui să conteze foarte mult, iar accentul ar trebui să cadă pe performanţă, fiabilitate, mobilitate şi ergonomie, clientul se simte în mai multă siguranţă atunci când este în contact direct cu produsul pe care îl evaluează”, e de părere Sabina Ionescu.


Dell nu poate face o estimare exactă, însă Mihai Guran declară că „în primele trei trimestre ale anului 2008 am avut creşteri semnificative ale livrărilor, atât în mediul online, cât şi în retailul clasic. În prima jumătate a anului am semnat un contract direct cu K-Tech, dar am colaborat foarte bine prin intermediul distribuitorilor şi cu toţi ceilalţi retaileri mari, precum şi cu toate magazinele online mari”.


Pentru Asus, cele mai multe unităţi vândute în România au urmat drumul retail-ului, compania estimând pe segmentul netbook-urilor o cotă de piaţă de 60-65%.


Se caută Mini PC-urile
Mini PC-urile sunt calculatoare de dimensiuni mai mici, cu performanţe similare unui PC convenţional. Mini PC-urile sunt cumpărate de persoanele care vor mai mult de la un calculator, adică să ocupe spaţiu puţin, să fie silenţios şi frumos. Mini
PC-urile sunt tot mai căutate, mai ales de către utilizatorii din sectorul business, însă şi de cei casnici. Adrian Vlad este directorul general al Blue Communications, care distribuie în România mini PC-urile marca Shuttle. Shuttle deţine o cotă de 60% din piaţa de mini PC-uri la nivel mondial, de la sisteme, la accesorii şi monitoare portabile, fiind compania care în urmă cu opt ani a lansat un mini PC. Înfiinţată în Taiwan în 1983, având sediul central în Taipei, Shuttle este lider în industria producătorilor de computere cu carcase de mici dimensiuni, atât barebone, cât şi sisteme integral configurate (XPC Barebones şi XPC Systems).


Adrian Vlad spune că în acest an a crescut interesul pentru mini PC-uri faţă de anii trecuţi, unde interesul era orientat spre laptop-uri. „Trebuie să ţinem cont de recesiunea economică şi, din acest motiv, cred că un mini PC va avea un preţ mai bun decât un laptop, aşa că înclin să cred că mini PC-urile vor avea succes. Calculatoarele desktop vor pierde teren încet-încet, din cauza lipsei de spaţiu în birouri”, crede directorul Blue Communications.


În acest an, şi Combox Delivery a devenit distribuitorul brandului Shuttle în România. Compania va distribui gama completă de produse Shuttle.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite