Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Deşi e criză, companiile din IT&C fac profit

26 Septembrie 2009



Industria IT&C a fost puternic afectată de criza de pe plan mondial. Cu toate acestea, anul 2009 nu a fost negru pentru unele dintre companiile IT româneşti. Au reuşit să obţină creşteri pe ambele semestre din 2009 şi estimează că vor încheia anul pe profit. Cu siguranţă, aceste rezultate pozitive se datorează şi măsurilor anticriză pe care le-au luat.

Deşi piaţa de software este în declin, unele companii au continuat să crească, TotalSoft fiind una dintre acestea. Faţă de primul semestru al anului 2008, compania a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de circa 13% şi o creştere a EBIDTA de peste 35%.


Liviu Drăgan, directorul general al TotalSoft, spune că un rol important în asigurarea acestei creşteri a fost proprietatea intelectuală asupra produselor software comercializate, capacitatea de adaptare la noile cerinţe ale pieţei şi portofoliul mare de clienţi – supravieţuirea, de fapt creşterea, nedepinzând astfel doar de contractele noi.




Liviu Drăgan
Director general TotalSoft


„Comparativ cu foarte multe companii de software de pe piaţa românească, TotalSoft are un portofoliu propriu de produse, şi este unul foarte puteric. Acest lucru a fost extrem de important în această perioadă de criză, clienţii sunt alături de noi şi noi suntem alături de ei – venim cu soluţii software care să le susţină activitatea. De exemplu, la sfârşitul anului trecut am lansat Charisma Collection – un sistem software care susţine activitatea de colectare a debitelor de la clienţii rău-platnici. Această aplicaţie a fost adoptată de mare parte din companiile de leasing, care lucrau deja cu ERP-ul nostru”, menţionează Drăgan. Acesta adaugă că 2009 este un an în care companiile au fost obligate să pună un accent mult mai mare pe productivitate, lucru care în anii precedenţi se trecea destul de des cu vederea.


„Era oarecum normal, când compania mergea bine nu te mai interesa să faci o analiză strictă a productivităţii oamenilor, ci te interesa să ai cât mai multe contracte. Criza a schimbat însă această abordare, având loc o revenire la normal. Acest lucru s-a întâmplat şi în TotalSoft, fără să fim nevoiţi să dăm oameni afară am reuşit să mărim productivitatea şi să ne organizăm mult mai bine”, precizează Liviu Drăgan.


Chiar dacă, în acest prim semestru, contextul economic nu a fost unul tocmai favorabil, compania TELETRANS a înregistrat o creştere de 3% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul trecut, ajungând la valoarea de 4,3 milioane de euro. Profitul aferent acestei perioade a fost şi el mai mare, înregistrând o creştere cu peste 50% faţă de cel din primul semestru din 2008.


Pe parcursul ultimilor ani, cifra de afaceri a companiei TELETRANS a avut o evoluţie constant crescătoare, datorată atât creşterii volumului de servicii prestate către Transelectrica, cât şi lărgirii portofoliului de clienţi terţi.


„Această diversificare a portofoliului a atras după sine şi o pondere mai mare a veniturilor independente de cele generate de Transelectrica – client tradiţional şi acţionar unic al companiei. Astfel, în primele şase luni ale anului 2009 am înregistrat o creştere de 38% a cifrei de afaceri generate de alţi clienţi, pe fondul unei cereri mult mai mari de servicii de telecomunicaţii. La nivel concret, această cerere a crescut cu 10% până la 77%, în funcţie de nevoile şi cerinţele clienţilor”, declară Horia Hăhăianu, director general, Teletrans.




Horia Hăhăianu
Director general Teletrans


Euroweb a raportat creştere atât la finalul primului trimestru, cât şi după primul semestru al anului în curs. Dacă veniturile au crescut în primul semestru cu 4,5%, EBITDA a avut o creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului 2008, până la valoarea de 5.400.000 de RON.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite