Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum selectez furnizorii de IT în administraţia publică locală

04 Aprilie 2010



Ce trebuie să analizez?


Acreditarea organizaţiei şi calificarea personalului

De exemplu acreditarea ISO, care asigură faptul că acel furnizor utilizează nişte proceduri de lucru standardizate obţinând probabil produse şi servicii mai bune pentru clienţii săi. Numărul de angajaţi cu diplomă de calificare profesională în domeniu poate da indicii despre nivelul de cunoştinţe.


Baza de clienţi a potenţialului furnizor

Cine sunt clienţii cărora acesta le-a furnizat servicii în trecut şi câţi clienţi are în prezent?


Referinţele de la clienţi

Lista de referinţe şi posibilitatea de a vă informa la alţi clienţi ai furnizorilor respectivi sunt elemente foarte importante pe care este bine să le verificaţi.


Perioada de activitate în domeniu

De cât timp activează organizaţia? Cum a evoluat cifra de afaceri?


Capacitatea furnizorului de a susţine soluţia

Dacă implicaţiile asupra instituţiei sunt pe termen ceva mai lung, încercaţi să analizaţi dacă modul în care furnizorul vizat face business este sustenabil şi estimaţi dacă nu cumva există riscul de a ieşi din afaceri atunci când aveţi nevoie de el. Asiguraţi-vă că este suficient de capabil pentru a oferi ceea ce vreţi, atunci când aveţi nevoie.


Implicarea, aportul şi flexibilitatea furnizorului


„Principalul lucru care trebuie urmărit este ca serviciile sau produsele primite de la furnizori să acopere nevoile reale ale beneficiarului, nevoi în permanentă schimbare“.


În general, administraţia publică nu are implementat un sistem care să identifice foarte bine nevoile şi mai ales să le preîntâmpine. Gândirea strategică a furnizorului, capacitatea sa de a integra soluţiile sau de a transfera know-how din lucrul cu alte instituţii sunt uneori critice în alegerea acestuia.


Informaţi-vă despre cât de mult se implică organizaţia în colaborarea cu clienţii săi, în dezvoltarea continuă şi adaptarea produselor şi serviciilor sale. Contează deci şi scalabilitatea soluţiei - e posibil ca, în timp, achiziţia iniţială să nu vi se mai potrivească şi costurile necesare schimbării să însemne o altă investiţie şi un cost mai mare decât cel estimat iniţial.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite