Managed Services īn Romānia
La o primă analiză, piaţa locală de managed services nu este bine conturată în cadrul ofertei mai largi de servicii IT, chiar dacă mulţi dintre furnizori au o vechime relevantă. Suprapunerile peste outsourcing sunt numeroase, alimentate atât de confuziile dintre cele două concepte, cât şi de existenţa unor portofoliii care le conţin pe ambele, în oferta comercială a numeroşi furnizori.
Din punct de vedere al diversităţii serviciilor şi al target-ului, furnizorii activi în România acoperă întreg spectrul pieţei: de la helpdesk şi suport pentru aplicaţii ca SAP sau Oracle, până la managementul riscului şi al schimbării şi de la microîntreprinderi, până la multinaţionale din industria financiară sau telecomunicaţii. Un alt aspect important al pieţei locale este prezenţa unui număr mare de centre globale de servicii ale unor companii multinaţionale precum: IBM, HP, Microsoft, Ericsson, Nokia etc. Chiar dacă cele mai multe dintre acestea deservesc alte pieţe, există şi excepţii. Spre exemplu, 20% din activitatea IBM Global Delivery Center de la Bucureşti este orientată către companii din piaţa românească. Prezentăm, în cele ce urmează, profilul unor jucători pe această piaţă, fără a afirma însă că aceştia sunt cei mai importanţi sau cei mai competitivi. Am încercat să surprindem companii cu profiluri diferite, active pe diverse segmente şi nişe de piaţă.
Romtelecom
Orientarea Romtelecom către oferirea de servicii de tip managed a început odată cu transformarea companiei dintr-un operator tradiţional şi exclusiv de voce într-un furnizor de servicii integrate de telecomunicaţii şi IT. Din 2005, compania are în oferta comercială şi managed services de tipul:
Managed VPN (reţea privată), IPFix şi MetroNET (acces Internet). De asemenea, Romtelecom oferă şi serviciile Managed LAN şi Managed Desktop. Toate serviciile includ suport on-site ca parte a pachetului de bază. Având o prezenţă bine distribuită naţional şi o echipă extinsă, Romtelecom garantează prin SLA repunerea în funcţiune a serviciului, inclusiv înlocuirea echipamentelor care pot suferi defecţiuni în maxim 3 ore oriunde în România. Serviciile Managed LAN şi Managed Desktop includ pachete de intervenţii remote şi, la cerere, intervenţii on-site realizate de echipele de suport tehnic sau IT.
Tradiţional, serviciile Romtelecom erau adresate companiilor medii şi mari însă oferta a fost extinsă şi către companii mici, atât din punct de vedere al caracteristicilor tehnice, cât şi al bugetului alocat pentru telecomunicaţii. Echipa din spatele acestei linii de business a Romtelecom
a suferit modificări în funcţie de nevoile clienţilor şi de creşterea constantă a numărului acestora din ultimii ani.
Managed VPN, Metronet şi IPFix sunt singurele servicii din România certificate Cisco Master Managed Services, cea mai înaltă certificare Cisco pentru servicii Managed.
Endava
Divizia de Managed Services a companiei Endava are peste 10 ani de activitate şi o echipă de peste 120 de oameni. Centrul de la Cluj a fost deschis în 2007 şi are 50 de persoane: 30 de analişti service desk şi 20 de ingineri de suport implicaţi în proiecte de 2nd şi 3rd line support. Serviciile oferite includ: IT Service Desk - 1st line support (analiştii service desk preiau solicitările utilizatorilor aplicaţiilor şi lucrează direct cu sistemele clienţilor. IT Service Desk poate fi serviciu separat sau parte a unui proiect cu mai multe tipuri de servicii) Suport tehnic 2nd line – (servicii desktop suport pentru utilizatori, suport aplicaţii OS şi software de bază, printing) suport tehnic 3rd line (server suport şi management, networking suport: datacentre; routere; switch-uri; firewall management, administrare baze de date SQL şi Oracle). De asemenea, compania oferă: Website suport - servicii webmastering şi suport sisteme de content management, Soluţii Cloud - servicii complete cloud incluzând application server hosting şi management; storage management şi suport aplicaţii - servicii specializate pentru dezvoltarea de aplicaţii.
Endava este o companie orientată preponderent către servicii, prestând şi dezvoltare şi testare software. Majoritatea proiectelor derulate sunt internaţionale, însă există şi clienţi în România, din sectorul financiar-bancar, pentru care sunt prestate servicii de Enterprise Application Management. Compania are ca obiectiv extinderea protofoliului de clienţi din toate verticalele de business, în principal prin furnizarea de servicii de IT Services Desk. Echipa de Service Desk din România are competenţe avansate de limbi străine - 12 limbi străine - cu focus pe engleză, spaniolă, franceză, germană etc. În echipele de 2nd line şi 3rd line. Endava are specialişti pentru Microsoft & Linux servers, network management, application suport, Microsoft SQL server, consultanţi pentru SharePoint, consultanţi pentru business intelligence, CRM şi ERP. Certificările includ Microsoft, Cisco, Linux, VMWare, certificări în standardul de securitate PCI DSS. De asemenea, în echipa de la Cluj sunt 3 specialişti certificaţi ITIL v3.
NewTech Consulting
New Tech Consulting a lansat linia de business Managed Services încă din 2009, această linie fiind o dimensiune importantă a strategiei de afaceri a companiei. În categoria Managed Services, New Tech Consulting se focalizează pe doua axe importante: pe de o parte, categoria de Managed IT Operations, pe de alta, categoria de Managed Security.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)