Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Primăria Tīrgu-Mureş, pe drumul către lumea geospaţială

26 Martie 2011





După Consiliul Judeţean Mureş, care a dezvoltat o soluţie geospaţială de gestiune a teritoriului judeţului Mureş, anul acesta Primăria municipiului Tîrgu-Mureş a hotărât să intre în lumea geospaţială alături de Intergraph Computer Services, alegând să implementeze soluţia de urbanism Urban Planner Pro, din cadrul suitei Ingeea.


Proiectul denumit „Eficientizarea duratei livrării serviciilor publice prin soluţii geospaţiale pentru urbanism – Municipiul Tîrgu-Mureş” a fost posibil datorită câştigării contractului de finanţare cu fonduri nerambursabile pentru proiecte ce privesc eficientizarea serviciilor publice electronice şi a interacţiunii cu cetăţenii.


Acest proiect face parte din strategia Digital Mureş, prin care municipiul Tîrgu-Mureş îşi propune să devină un punct vizibil pe harta IT&C-ului mondial.


„Implementarea Strategiei Digital Mureş presupune pentru finanţare un important parteneriat public-privat. Fondurile nerambursabile europene nu sunt suficiente pentru ceea ce dorim să construim aici, în consecinţă ne concentrăm pe atragerea unui număr sporit de fonduri şi finanţări pentru a nu irosi nici un cent din ceea ce am putea utiliza fără să cheltuim bani publici”, a declarat primarul municipiului Tîrgu-Mureş, Dorin Florea.


Consiliul Judeţean Mureş – un prim pas către GIS

Un prim pas a fost făcut de Consiliul Judeţean Mureş, care a implementat o soluţie geospaţială de gestiune teritorială a judeţului Mureş. Sistemul a reorganizat managementul căilor de transport rutier şi a activităţilor asociate acestora, a datelor de urbanism şi amenajarea teritoriului.


Creat unitar, sistemul permite integrarea activităţilor curente şi rezolvă cerinţele Direcţiei tehnice drumuri, poduri judeţene şi investiţii. Datorită flexibilităţii soluţiei, sunt posibile extensii pe măsura dezvoltării cerinţelor utilizatorilor, fie din departamentul tehnic de administrare a drumurilor şi podurilor, fie din alte departamente ale Consiliului Judeţean.


De ce o soluţie de urbanism?

Soluţiile geospaţiale integrate în domeniul gestiunii documentaţiilor de urbanism reprezintă cea mai evoluată formă de management a tuturor informaţiilor de a căror corelare şi corectitudine depind deciziile de dezvoltare la nivel local, judeţean sau naţional. O astfel de soluţie, odată implementată la nivelul fiecărei primării sau consiliu judeţean din ţară, va permite administrarea unitară a datelor provenite din activităţile curente ale tuturor compartimentelor care furnizează materialul de analiză pentru deciziile de urbanism. Sistemul va oferi nu numai analiza corelată a tuturor informaţiilor actualizate din baza de date, ci şi obţinerea automată şi mult mai rapidă a unor rezultate imposibil de obţinut prin metodele manuale, pe suport de hârtie. Desigur, pentru ca toate acestea să fie posibile, vorbim de o soluţie geospaţială integrată în adevăratul sens al cuvântului. Mai precis, datele şi procesele care se desfăşoară în sistemul GIS integrat să constituie parte integrantă a datelor şi proceselor din instituţia respectivă. Numai aşa va fi posibil ca datele specifice cu care lucrează departamentele de urbanism să fie corelate instantaneu, atât cu celelalte informaţii gestionate de departamente diferite, cât şi cu toţi operatorii de reţele implicaţi în eliberarea unei autorizaţii sau certificat de urbanism.


Cuvântul cheie: integrare


Obiectivul general al noului proiect câştigat de municipalitate îl constituie eficientizarea serviciilor publice furnizate de către Primăria Tîrgu-Mureş şi promovarea interacţiunii dintre instituţie, cetăţeni, servicii publice deconcentrate, administraţie publică locală şi mediul de afaceri, prin intermediul soluţiilor IT&C.


Proiectul va permite implementarea mai multor module şi aplicaţii, printre care: un modul de urbanism care gestionează documentaţiile de urbanism, inclusiv certificate de urbanism, autorizaţii de construire; un sistem interactiv grafic pentru management în administraţie; un registru agricol destinat gestionării unitare şi complexe a terenurilor pe categorii de folosinţă şi a inventarului fiecărei gospodării agricole; gestionarea derulării proiectelor care au ca scop realizarea obiectivelor investiţiilor, respectiv a achiziţiilor aferente acestora, dar şi un sistem pentru evidenţa achiziţiilor publice şi gestiunea documentelor contabile. Totodată, se va crea un sistem integrat de gestionare şi colectare a taxelor şi impozitelor locale, precum şi un modul propriu de plată a taxelor şi impozitelor locale prin card bancar.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite