Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Universitatea Spiru Haret deschide drumul spre invatamantul viitorului

09 Iunie 2005



Prof. univ. dr. Aurelian Bondrea, rectorul Universitatii Spiru HaretIntr-un timp foarte scurt Universitatea Spiru Haret a reusit sa creeze un adevarat imperiu educational, in care, momentan, se instruiesc 57. 000 de studenti. In urma vizitelor facute in sediile din Bucuresti, putem aprecia ca Spiru Haret, prin infrastructura de care dispune, prin tehnologiile moderne utilizate in procesul de invatamant-calculator, Internet, televiziune-se ridica la nivelul celor mai prestigioase universitati din lume. Prof. univ. dr. Aurelian Bondrea, Rectorul Universitatii Spiru Haret, conduce destinele acestei Institutii si acorda in ultimii ani o atentie deosebita invatamantului la distanta, considerat pe plan mondial invatamantul viitorului.

Care este ponderea invatamantului la distanta in cadrul Universitatii Spiru Haret, comparativ cu invatamantul la zi?
Prof. univ. dr. Aurelian Bondrea:In Universitatea Spiru Haret – institutie de invatamant superior, persoana juridica de drept privat si de utilitate publica, parte a sistemului national de invatamant– studiaza, in prezent, 57.000 de studenti, cuprinsi in formele de invatamant de zi, la distanta si cu frecventa redusa.

Din totalul studentilor, aproape 23.000 reprezinta studentii care au optat pentru forma de invatamant la distanta, ceea ce reprezinta circa 40%.

Structura complexa a Universitatii Spiru Haret cuprinde 23 de facultati acreditate, asigurand pregatire superioara in 25 de domenii de licenta si 50 specializari dintre cele mai diverse: de la stiintele exacte, ale naturii si umaniste, pana la cele juridice, social-politice si economice, arte, arhitectura, medicina si cultura fizica si sport. Universitatea Spiru Haret are o oferta educationala deosebit de bogata si variata, cuprinzand 40 de programe de master.

In acelasi timp, Centrul de Limbi Straine din cadrul Universitatii noastre asigura pregatirea, la diferite nivele, pentru insusirea limbilor straine – de la engleza, franceza, germana pana la japoneza sau araba.

In colaborare cu Institutul de Anglistica al Universitatii Michigan (S.U.A.), Centrul de Limbi Straine, in urma unei pregatiri serioase, elibereaza diplome de competenta lingvistica si de excelenta, recunoscute pe plan international.

La randul sau, Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic din cadrul Universitatii Spiru Haret asigura pregatirea celor care doresc sa imbratiseze cariera didactica.

Care sunt diferentele dintre formele de invatamant de zi, la distanta si cu frecventa redusa?

Prof. univ. dr. Aurelian Bondrea:Se cuvine sa spun ca, indiferent de forma de invatamant in care sunt cuprinsi studentii, calitatea procesului didactic este similara, deoarece continutul invatamantului, personalul didactic, baza materiala, tehnologiile moderne, performante utilizate atat in asigurarea pregatirii, cat si in procesul de evaluare
a acesteia, sunt aceleasi pentru toti studentii Universitatii Spiru Haret.

Care sunt avantajele invatamantului la distanta?

Prof. univ. dr. Aurelian Bondrea: In ceea ce priveste invatamantul la distanta, considerat, de pe acum, invatamantul viitorului, aceasta forma de pregatire superioara moderna, dinamica nu poate fi conceputa in afara utilizarii celor mai noi si performante tehnologii, bazate pe calculator, Internet, televiziune, dar facand apel si la cartea tiparita,
realizata in editura si tipografia proprii.

In acelasi timp, promovand aceasta forma de invatamant, am avut in vedere dimensiunea sociala, in sensul de a-l apropia cat mai mult de domiciliul studentilor, de a le oferi sansa
sa se pregateasca in conditii optime de calitate, cu un nivel al taxelor de scolarizare cat mai redus.

In acest scop, am creat o retea nationala de Centre pentru invatamant la distanta in toate municipiile resedinta de judet. Totodata, la solicitarea diasporei romanesti, in afara granitelor tarii, am infiintat Centre pentru invatamant la distanta la Chisinau si New York, urmand ca, din anul universitar 2005–2006, astfel de Centre sa se extinda si in alte tari unde diaspora romaneasca este bine reprezentata.

Dupa cum se poate constata, aceasta forma de invatamant castiga tot mai mult teren, devine tot mai interesanta, atractiva si eficienta pentru cei ce doresc sa dobandeasca o instruire superioara.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite