Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Romastru ţinteşte să devină prima multinaţională farmaceutică românească

25 Iunie 2011




Cristian David,
Director Regional Romastru, România-Bulgaria


Redefinirea business-ului aduce companiilor o nouă vitalitate, noi perspective, şansa conectării la un nou sens evolutiv. De cele mai multe ori, această metamorfoză are loc prin trecerea şi lărgirea graniţelor cunoscute, prin inovare şi strategii îndrăzneţe. Până în 2009, Romastru s-a impus în conştiinţa pieţei pharma din România ca reprezentantul unor servicii integrate (de marketing, cercetare, depozitare şi distribuţie) pentru branduri de notorietate internaţională. În ultima perioadă, Romastru s-a repoziţionat şi a cumpărat licenţe pentru o serie de produse, în special din categoria genericelor, şi-a extins afacerea pe pieţele din Estul Europei şi din Orient şi ţinteşte să devină prima multinaţională românească din domeniul farmaceutic. Din poziţia de director regional România-Bulgaria, Cristian David şi-a asumat misiunea de a crea un liant valoros între ceea ce se întâmpla, în exterior şi ceea ce se întâmplă în interior, între pieţe şi afacere, între prezentul şi viitorul Romastru.


Pentru companiile şi brandurile puternice criza, instabilitatea economică s-au transformat în oportunităţi de a cuceri noi pieţe. A vedea lucrurile diferit, a fi vizionar permite oamenilor de marketing să crească business-ul, să-l ducă într-o zonă profitabilă. Ce direcţii noi de strategie a adoptat Romastru în noua eră economică?


Companie farmaceutică, Romastru are ca specific, pe lângă activitatea propriu-zisă de distribuţie a unor produse farmaceutice deja existente pe piaţă, activitate integrată oferită partenerilor noştri de business - companii care nu sunt prezente în ţară, dar care doresc introducerea produselor lor pe piaţa românească. Acoperind toate verigile lanţului valoric, de la înregistrarea produselor şi farmacovigilenţă la marketing, promovare şi distribuţie, Romastru reprezintă soluţia optimă pentru un astfel de parteneriat. Rezultatele obţinute de-a lungul anilor prin susţinerea produselor avute în portofoliul de promovare sunt o dovadă a competitivităţii companiei noastre.


Dinamica pieţei farmaceutice internaţionale, caracterizată prin fuziuni şi achiziţii, a schimbat semnificativ configuraţia player-ilor în ultimii doi ani. De asemenea, profilul şi tendinţele pieţei româneşti impun o adaptare rapidă. Invariabil, o schimbare de strategie era şi este necesară în noile condiţii apărute. Pot spune că am anticipat această schimbare, astfel că de aproape doi ani am început construcţia unui plan strategic care să susţină creşterea organică a companiei în următoarea decadă şi care să fie capabil să raspundă noilor cerinţe ale pieţei: atacarea segmentului de generice.


Unul dintre trendurile pieţei farmaceutice constă în creşterea vânzărilor de medicamente generice. De ce a decis şi Romastru să aleagă această direcţie? În ce măsură este profitabilă pe termen lung?


Condiţiile economice şi trendul pieţei în sine, precum şi direcţia generală de gestionare eficientă a fondurilor în politicile de sănătate au constituit premisa de la care am pornit noua direcţie strategică a companiei. De asemenea, am considerat esenţială contribuţia noastră la asigurarea disponibilităţii unor medicamente de calitate utilizatorului final, pacientul.


În acest context, intrarea pe piaţa de generice a fost gândită pentru a întări competitivitatea companiei, dar şi pentru a capitaliza experienţa acumulată în promovarea unor branduri pe care le-am dus în pozitii de lider.


Piaţa de generice are particularităţi care impun o abordare diferită faţă de cea a produselor originale. Decizia noastră de a intra pe o asemenea piaţă vine după un proces complex de analiză: de la analiza segmentelor pe care le abordăm (cu evaluarea în detaliu a tabloului prezent şi a trendului), la evaluarea posibilelor surse producătoare, licenţe şi multe altele. Am considerat oportună strategia de creare a unor branduri generice proprii şi configurarea atentă a unui portofoliu profitabil. Evident, deciziile luate au avut la bază proiecţii financiare riguroase. Astfel că primele produse, branduri proprii Romastru, le-am lansat la sfârşitul anului 2009.


Romastru a devenit într-un interval scurt un jucător important în segmentul medicamentelor generice. Care vor fi efectele acestor cristalizări? Cum se refelectă noua strategie la nivelul cifrei de afaceri?

Am lansat până în acest moment 9 generice pe diferite arii terapeutice: oncologie, psihiatrie etc. Până la sfârşitul anului vom avea 15. În următorii 4 ani preconizăm un portofoliu de peste 55 de generice. În acest moment, 6% din cifra de afaceri a companiei este reprezentată de brandurile proprii.
Anual urmărim vânzări de 4 milioane Euro. Într-un timp foarte scurt de la lansare, brandurile generice Romastru sunt deja pe poziţii de top (exemplu fiind produsele noastre de oncologie – Yonistib, Kyaresta).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite