Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managementul resurselor umane iubeste tehnologia

15 Septembrie 2005



Liviu Petri, General Manager WorkSolutionsCresterea importantei managementului resurselor umane este o tendinta evidenta si fireasca pe orice piata concurentiala. Ultimii zece ani au reprezentat copilaria si adolescenta managementului resurselor umane in Romania, atingand in acest moment a anumita maturitate. Despre factorii care au contribuit la aceasta crestere si despre alternativele pe care le au la dispozitie organizatiile pentru marirea eficientei departamentului de resurse umane am discutat cu Liviu Petri, General Manager WorkSolutions.


Care credeti ca sunt factorii care contribuie la importanta crescuta a departamentului de HR intr-o organizatie?


Datorita climatului actual al mediului de afaceri, departamentul de HR este perceput, din ce in ce mai mult, in special in organizatiile care au ajuns la un anumit grad de maturitate, ca fiind unul din factorii cheie pentru succes. Pe de alta parte, acelasi departament se vede prins intre ciocan si nicovala, intre constrangeri si oportunitati. Organizatiile dezvolta parteneriate dinamice, fuziunile si achizitiile sunt tot mai frecvente, totul pentru a obtine o masa critica si a domina piata prin specializare. Piata fortei de munca a devenit tot mai dificila, cerand investirea unui efort substantial pentru identificarea, angajarea si mai ales retentia specialistilor.


Care sunt provocarile la care trebuie sa faca fata departamentul de resurse umane?


Politicile corporatiilor multinationale trebuie sa se adapteze culturilor locale nu doar in termeni de limbaj ci, de asemenea, in termeni de cultura de corporatie si metode de management.


Din ce in ce mai mult regulamentele companiilor urmaresc adaptarea la individ si valorile locale. Intr-un numar din ce in ce mai mare de organizatii, „personalizarea” procedurilor, adesea complexe, s-a dovedit o necesitate: ore lucratoare, politici salariale, beneficii, instruire, etc. sunt adaptate specificului local si uneori individual, evoluand continuu, conducand la diversificare si complexitate. Se estimeaza ca pentru un angajat, de-a lungul carierei, peste douazeci de proceduri sunt activate si desfaturate, permanent sau din timp in timp: recrutare, dezvoltarea carierei, instruire, comunicare interna, medicina si protectia muncii, etc. Contextul reglementarilor organizationale este un flux care trebuie monitorizat continuu, in fiecare locatie.


Nu mai este astfel nici o surpriza ca departamentele de HR isi dedica peste 40% din timp unor activitati pur administrative. Studiile (din intreaga lume) confirma acest procentaj si asta referindu-ne doar la administrarea salarizarii si personalului.


Cum poate veni tehnologia in sprijinul departamentului de HR?


Tehnologia a permis crearea suportului pentru formalizarea si actualizarea dinamica a procedurilor, imbunatatirea comunicarii intre angajat si management, accesul facil, rapid si (virtual) din orice locatie la informatie.


Ca urmare a orientarii catre specializare, una din alternativele in abordarea managementului resurselor umane, este externalizarea partii administrative pentru a permite managerilor focalizarea asupra aspectelor profunde si adesea specifice organizatiei. Experienta arata insa, ca externalizarea se potriveste doar anumitor organizatii sau anumitor procese in cadrul unei organizatii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite