Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Geo-colaborarea īncepe la Conferința Utilizatorilor Esri

27 Octombrie 2014




ApaNova Bucureşti
ApaNova București are în administrare rețeaua de apă și canalizare din Municipiul Bucuresti. Lucrând împreună cu angajații ApaNova Bucuresti, în special cu managerul de proiect dna Isabelle Scuiller, Esri Romania a proiectat și implementat platforma ArcGIS la nivel de companiei, incluzând aici într-o primă fază analiza și curățarea datelor și transferul de cunoștințe către angajații companiei.
“Implementarea s-a realizat în două faze. Prima fază, și cea mai importantă, a fost crearea structurii de date unice la nivelul întregii companii, baza de date geospațială fiind creată utilizând ArcGIS Server și rulează pe baza de date Oracle. Faza a doua a constat în extinderea numărului de utilizatori de la 8 specialiști GIS din cadrul ApaNova, la peste 200, prin aplicații web și mobile GIS dedicate fiecărui department. Beneficiind în acest moment de date centralizate, instrumente ArcGIS în cadrul diferitelor departamente, cu siguranță vom putea îmbunătăti mult mai multe procese de business din cadrul companiei”, afirmă Isabelle Scuiller, Apa Nova București.

Administrație Publică

Structura workshopului a pus într-un context real platforma ArcGIS şi soluțiile Esri pentru Administrația Publica Locală și Centrală şi a punctat oportunităţile aduse de utilizarea imaginilor satelitare în acest sector de activitate. Alte subiecte abordate au fost: introducerea unor noi surse de informaţii, utilizarea planurilor de oraşe (studiu de caz Michelin), iar în partea a doua aplicarea concretă a unor soluţii pentru adrese poştale, implicarea cetăţenilor prin tehnologia geospațială, gestionarea locurilor de parcare etc.
„Au fost două mesaje cheie în cadrul acestei secţiuni. Primul este că România are nevoie de o infrastructură de date spaţiale care să permită luarea unor decizii cât mai corecte şi mai coerente, iar al doilea mesaj este acela că platforma ArcGIS dispune de toate capabilităţile necesare în cadrul Administraţiei Publice Locale și Centrale să-și desfășoare activitatea într-un mod eficient şi care permite crearea unei legături utile între funcţionarul public și cetăţean, precum și democratizarea accesului la informaţie”, afirmă Lucian Zavate, ESRI România.

Participanţii au avut un prim contact şi cu aplicaţia Citizen Service Request, pentru care a fost asigurat un demo în timp real şi care permite cetăţenilor plasarea de incidente pe hartă pentru atenţionarea autorităţilor. Aplicaţia permite înregistrarea unor solicitări predefinite (avarii, incidente sociale, accidente etc) precum şi încărcarea unor imagini făcute de cetăţeni, pentru fundamentarea sesizării. Dispecerii analizează situația și raportează către departamentele de profil. Aplicația este disponibilă atât prin browser, cât şi pentru platformele mobile iOS și Android.

Educație
Workshopul „Educație” a fost doar o etapă a unei serii de evenimente pedagogice pe care Esri România le desfăşoară în timpul anului, ca un demers de inovare în cadrul procesului de învăţare și predare. Obiectivul acestui demers este crearea unei categorii de specialişti, dar şi creşterea nivelului de înţelegere şi acceptare a tehnologiilor geospaţiale în România. Esri România vorbește tot mai des despre necesitatea apariției unei funcții de tip GIO (Geographic Information Officer) care să înţeleagă bine întreaga activitate a unei companii şi să coordoneze diseminarea informaţiilor geospaţiale la nivelul întregii organizaţii.
„Am sesizat că este nevoie de o pregătire orientată pe practică și prin urmare am început organizarea unor workshopuri educative. Derulăm de asemena un program de intership în cadrul Esri România la care participă anual 5 - 10 de studenţi și care ulterior, pe baza cunostiintelor acumulate ajung sa lucreze in companii care folosesc soluții geospațiale. Sperăm că astfel vom reuşi să creștem nivelul de calitate și competență în industria geospaţiala locală, mai ales dacă ne aliniem la standardele de pe piețele externe. În acest moment dorim înfiinţarea unor laboratoare geospațiale în cadrul tuturor centrelor universitare. Prin eforturi susținute anul trecut și până în momentul de față am reușit să înființăm 12 astfel de laboratoare în București, Timișoara, Iași, Constanța, Oradea, Cluj,” afirmă Simona Stăiculescu, Esri România.

Workshopul a prezentat programul academic EDU Esri Portal, dar şi scenarii de utilizare ale ArcGIS Online, program la care studenţii au acces gratuit. Audienţa a fost formată din studenţi şi cadre universitare. În România, există programe de pregătire în GIS la nivel universitar, iar mai mulţi profesionişti din cadrul ESRI România sunt profesori asociaţi la aceste catedre.

Concluzie
Inevitabil şi industria geospaţiala se schimbă sub generalizarea noilor tehnologii (cloud, big data, senzori) și a noilor obiceiuri de consum a informaţiei (mobilitate, BYOD), iar integrarea tehnologiei cu lucrul colaborativ este o necesitate. De asemenea, se impune trecerea de la aplicații la soluţii predefinite orientate pe cerinţele şi aşteptările utilizatorilor. Complementar, piața locală are nevoie de standarde pentru asigurarea interoperabilităţii, de baze de date comune, dar și de o categorie extinsă de profesioniști GIS care să ştie că o hartă valorează cât 1000 de poze.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite