Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Novensys, primul integrator specializat pe verticale

23 Octombrie 2006




Cat de mult conteaza prezenta in teritoriu a integratorului pentru client?


Integratorul nu poate dezvolta toate competentele la nivel regional. De altfel, pentru client, prezenta in teritoriu a integratorului este mai mult o notiune psihologica. Toate competentele trebuie gestionate centralizat, urmand ca regional sa fie asigurata doar partea de deplasare on-sight. Chiar si aceasta parte o putem limita folosind tehnologii de diagnosticare la distanta.


50% dintre proiectele de IT esueaza. In ce etapa credeti ca se fac cele mai multe greseli?


Conform teoriei managementului de proiect, principalul risc al esecului unui proiect in IT este ca in momentul achizitiei unei solutii sa nu fie stabilit clar scopul proiectului. Asadar, cauza primara a esecului vine din cauza necunoasterii cerintelor explicite si implicite ale clientului. Pentru a stabili cerintele proiectului, clientul trebuie sa faca o analiza foarte in detaliu a proceselor sale de business actuale, precum si a celor viitoare. De cele mai multe ori insa clientul nu stie sa formuleze cerintele, iar cealalta parte, integratorul, nu stie sa le asculte si sa le inteleaga. In Romania majoritatea companiilor decid achizitia unui sistem IT/ aplicatii ad-hoc, nu ca urmare a unei activitati de planificare (buget, efort suplimentar). O alta cauza este neimplicarea suficienta a clientului in cadrul proiectului: autoritatea managerului de proiect, resurse insuficiente din partea clientului, adica nu se dimensioneaza corect echipa de implementare din partea clientului; lipsa de experienta, lipsa de resurse din partea implementatorului. Un alt risc este ca o solutie de business sa fie privita si tratata ca o solutie IT.


Portofoliul Novensys contine si ERP-ul Navision. Navision nu are totusi minusul de a fi focalizat pe anumite verticale?


Experinta cea mai bogata a Navision-ului provine din trei verticale: manufacturing; transport, logistica si distributie; retail. Evident ca exista implementari atat in zona de servicii, cat si in zona de guvernamentala. Practic, nu putem gasi o verticala in care sa nu functioneze, nu in tara, ci la nivel mondial, dar functionalitatile de baza, de la care s-a plecat in construirea aplicatiei, au fost legate de cele trei verticale mentionate mai sus. Ca dovada ca numarul cel mai mare de implementari sunt in verticalele respective. Mai mult, Navision nu merge pe principiul de un ERP dedicat unei verticale, ci pe principiu de ERP care sa ofere functionalitati de baza pe majoritatea verticalelor si functionalitati de nisa, raspunsuri pentru business-urile de nisa prin asa-zisele add-on-uri.


Cat de importanta este scalabilitatea unei solutii?


Ne intereseaza scalabilitatea din punct de vedere al numarului de tranzactii si al repartitiei geografice. Deoarece solutiile pe care le oferim au la baza tehnologia Microsoft atat pe partea de sistem tranzactional, cat si pe partea de servere, nu exista probleme legate de scalabilitate. De exemplu, implementarea Navision la Flanco, care are un numar de 250 de utilizatori si o repartitie geografica la nivelul intregii tari, poate fi tratata ca o implementare mare care functioneaza perfect.


Sunt situatii in care clientii va cer alte solutii decat cele pe care le aveti in portofoliu?


In astfel de situatii, cererea este luata in considerare in functie de motivul sau. Daca nevoia de busines este reala si se potriveste cu strategia noastra de focusare pe verticala, probabil ca vom aduce acel produs in portofoliu. Conjunctural exista si varianta de a aduce in cadrul proiectului un tert. De obicei, pentru asigurarea unor elemente de infrastructura IT optam pentru aceasta varianta. Este foarte scump sa-ti pastrezi niste competente pe servicii de networking, telefonie, transfer de date.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite