Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Parteneriat win–win: IBM–SoftNet

28 Iunie 2004



Mihai PopescuÎn ultima perioadă pe fondul unei creșteri economice lente tot mai mulți manageri pun accentul pe productivitate. Pentru satisface aceste cerințe IBM a dezvoltat tehnologia Workplace, a cărei lansare a avut loc la începutul lunii iunie în cadrul evenimentului comun IBM-SoftNet Development and Consulting „IBM Workplace: Innovations for People Productivity“. Prezentările făcute cu ocazia acestui eveniment au punctat tehnologia IBM Workplace, caracteristicile familiilor de produse Lotus Workplace și noile versiuni ale produselor Lotus Notes si Domino sau WebSphere Portal. IBM Lotus Workplace este un produs software nou destinat colaborării și interacțiunii ce utilizează o platforma deschisa, unica pentru a integra oameni si procese de afaceri. Utilizatorii pot accesa instrumente colaborative cum sunt: mesagerie, întâlniri virtuale și agendă electronică în funcție de specificul activității lor, mai ușor decât accesând aplicațiile separat. Noutatea produselor anunțate cât și relația deosebită SoftNet-IBM, ne-au determinat să cerem câteva informații suplimentare domnului Mihai Popescu, Director Executiv al SoftNet Developement and Consulting.


În 2004 compania SoftNet a fost prezentă atât la evenimentul Lotusphere din Florida, cât și la CeBIT 2004 în calitate de partener IBM, prezentând soluțiile proprii. Cum sunt evaluate competențele companiilor de software românești și care sunt planurile internaționale ale SoftNet?


Mihai Popescu: Începând cu anul 2004, am hotărât să fim ceva mai activi pe piața internațională, și am inițiat o abordare dublă. Ne-am propus să promovat produsele proprii eDoc și eBank, produse românești dezvoltate pe platforme IBM și în același timp să prezentăm serviciile de competență pe care le putem oferi. Pentru această a două abordare am refuzat modelul obișnuit de outsourcing în care după anumite specificații companiile românești scriu cod. Am considerat că acest model are o valoare adăugată foarte mică și de ceea am căutat o altă direcție, iar această direcție a însemnat să fim alături de IBM. Referitor la prezența externă, punctul maxim a fost participarea la CeBit 2004. SoftNet a fost singura companie din Europa Centrală și de Est, prezentă la CeBit 2004 ca partener agreat la standul IBM. Am fost într-un mediu de afaceri foarte select, alături de companii de top din Statele Unite, Germania sau America de Sud. Am primit vizita întreg managementului regional ( EMEA) al IBM iar calitatea inginerească a produselor noastre a fost foarte apreciată. Prin noi România a ieșit cu încă un pas înainte.


Am avut contacte eficiente cu alți parteneri IBM prezenți la eveniment și sperăm să deschidem câteva linii de colaborare în perioada următoare. Efectul comercial al acestor contacte se va vedea în termen de aproximativ 12 luni. Este clar însă că hotărârea noastră de a promova, pe alte piețe, produse «made in Romania» are la bază aprecierea generală a calității softului produs la noi.


Anul acesta SoftNet a fost premiat pentru a patra oara consecutiv primind distincția de „Best Middleware Technology Partner“. Ce aduce nou aceasta certificare?


Numele premiului a suferit unele modificări însă esența a rămas aceeași. IBM nu oferă soluții către end-user ci soft middleware pentru dezvoltare de aplicații. Astfel premiul recunoaște cele mai bune servicii cu valoare adăugată și aplicațiile oferite de SoftNet pe tehnologie middleware IBM (Lotus Websphere, DB2, Tivoli). Pentru noi înseamnă în primul rând o mare mândrie. Dovedește că nu a fost o întâmplare nici prima, nici a doua sau a treia distincție primită, iar SoftNet a demonstrat o reală și continuă creștere de competență de capacități și certificări. „Best Middleware Technology Partner“ este recunoașterea IBM că suntem un partener pe care se poate baza, cel mai bun din România. Premiul înseamnă foarte mult și pe piața internațională. Am constatat cu multă satisfacție că în momentul în care ne prezentăm, oriunde internațional, este semnificativ și impresionant că avem această recunoaștere. Devenim un adevărat un partener de discuție și nu doar o companie oarecare.


Care sunt motivele pentru care un client alege soluțiile IBM și alege să lucreze cu SoftNet?


Alegerea tehnologiei IBM are o explicație simplă, în domeniul numit colaborare în mod sigur tehnologia IBM Lotus este lider de piață. Prin colaborare, un termen care acoperă mai multe sectoare, trebuie să înțelegem o paletă destul de largă. (colaborare între persoane, între persoane și aplicații, între companii etc.)


Utilizarea platformelor IBM este un avantaj pentru compania noastră, însă atuul SoftNet îl reprezintă cei cu 11 ani de experiență și cei 40 de oameni calificați și dedicați acestei tehnologii, echipă cu o vechime de 8-9 ani în companie. În acest context putem garanta o soluție care să răspundă cerințelor specifice ale oricărui client, încadrarea în timpul stabilit proiectului, și mai ales putem livra o soluție care să aducă valoare afacerii clientului, o valoare pe care de multe ori clientul nici nu o cunoaște la începerea proiectului.


Sunt foarte multe proiecte în care clientul simte că are nevoie de un sistem bun pentru gestiunea documentelor. Plecând de la acest aspect, în urma unei analize atente constatăm împreună că pot fi îmbunătățite și alte aspecte ale fluxului de activități la care clientul nu s-a gândit și care schimbări pot aduce o valoare ridicată în companie. Aceasta înseamnă ceva mai mult decât o simplă consultanță tehnică obișnuită.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
g
:unsure:
30 Iunie 2004, 08:04:56