Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Mitologia CRM on-demand vs. on-premise

24 Aprilie 2008




„Gradul de acceptare depinde, în primul rând, de suportul intern pentru proiect în cadrul companiei şi de componenta de change management a proiectului. În al doilea rând, sunt importante interfaţa cu utilizatorul şi gradul de complexitate al procedurilor de lucru.“
Smaranda Suciu, Oracle
„Gradul de acceptare din partea utilizatorilor finali este influenţat de mulţi factori, cel mai important fiind cât de apropiată este soluţia de modul în care se lucrează înainte de implementare. Fără personalizare, nu obţii acest lucru, deci nici un grad de acceptare potrivit.“
Marian Ştirbescu, ASF

Mitul nr. 4: În cazul căderii conexiunii Internet, operaţiunile prin CRM on-demand se întrerup

„Această supoziţie nu se aplică în cazul Salesforce.com, deoarece există Offline Edition. Această versiune se adresează cu precădere utilizatorilor care ştiu că au probleme cu legătura la Internet sau oamenilor de vânzări care sunt pe teren fără accees la Internet. Versiunea Offline are acelaşi aspect şi aceleaşi funcţionalităţi ca şi varianta clasică, iar sincronizarea se face automat în momentul sesizării trecerii pe online. “
Alexander Stefanov,
vicepresident business development SalesForce.com


„Este un dezavantaj relativ. Din ce în ce mai mult, afacerile se bazează pe disponibilitatea Internetului, deci şi alte funcţii-cheie nu mai sunt utilizabile (de exemplu, trimiterea şi primirea de e-mail-uri). Pentru companiile care au o distribuţie geografică a activităţii şi accesează aplicaţia din locaţii aflate la distanţă, o conexiune VPN peste Internet este solutia standard. În aceste cazuri, nu văd nici o diferenţă.“
Marian Ştirbescu, ASF


„Există mereu opţiunea de a te conecta prin conexiuni mobile. Aceeaşi problemă există şi pentru utilizatorii de CRM on-premise care nu sunt în reţeaua firmei, ci călătoresc. În opinia mea, sunt mult mai multe puncte de «failure» decât conexiunea Internet a utilizatorului. Conexiunea Internet a furnizorului este mult mai importantă, dar este grija furnizorului să asigure soluţii de backup, disaster recovery etc.“
Marius Panait, Entelion Software


Mitul nr. 5: Soluţiile CRM on-demand au un număr de funcţionalităţi reduse comparativ cu cele on-premise şi nu permit o customizare avansată
„Este o problemă de costuri, de cât doreşte clientul să investească în personalizare. Setul mai restrâns de funcţionalităţi vine mai degrabă din targetul soluţiilor on-demand, respectiv companii din categoria SMB.“
Marius Panait, Entelion Software


„ Acesta este un raţionament greşit. Customizarea celor mai multe produse ,,on premise“ este dificilă şi se bazează pe implicarea consultanţilor/dezvoltatorilor din echipa vendorului (SAP este în mod particular foarte dificil de customizat). Pe de altă parte, modelul „on demand’“ permite ca cele mai multe modificări să fie făcute într-un mod de self service, deoarece interfeţele sunt foarte simple. Mai mult, customizările se fac mai rapid şi apar imediat în sistem pentru toţi utilizatorii, fără a fi nevoie de instalare pe server sau staţia client“.
Alexander Stefanov, SalesForce.com


„De multe ori, pachetele standard on-demand includ un număr de func’ionalităţi reduse pe principiul «keep it simple stupid», pentru a fi uşor de înţeles de clientul potenţial. Nivelul de customizare este, de asemenea, mai redus, pentru că partea de personalizare necesită şi un nivel de calificare superior din partea clientului.“
Marian Ştirbescu, ASF


Mitul nr. 6: Soluţiile CRM on-demand sunt mai greu de integrat cu aplicaţiile din back office, sisteme legacy etc.
„Este o prezumţie parţial adevărată, pentru că noile tehnologii de interfaţare, folosind SOA, permit depăşirea acestor probleme.


Costurile de interfaţare sunt însă foarte ridicate şi, de obicei, nu apar în oferta de servicii standard.“
Marian Ştirbescu, ASF


„Tehnologiile web, precum Web Services, fac acest lucru relativ simplu de realizat; nici nu mai contează tehnologiile şi locaţiile fizice ale aplicaţiilor ce trebuie integrate. Am realizat astfel de proiecte interfaţând aplicaţia noastră, construită pe tehnologie Microsoft, cu soluţii Java/Oracle şi MySQL/PHP.“
Marius Panait, Entelion


„Această afirmaţie, de asemenea nu este susţinută, deoarece există conectori ‘out of the box’ conformi cu majoritatea standardelor din industrie. Orice tehnologie proprietară poate fi integrată rapid cu ajutorul acestor conectori universali.“
Alexander Stefanov, SalesForce.com



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Marius
Ca de obicei adevarul este undeva la mijloc si practic o astfel de disputa nu exista. Cei interesati de CRM puteti atunca un ochi pe http://xxxxxxxxxxxxxxxxxx
06 Aprilie 2010, 04:31:48
Gabriel Vasile
va multumim pentru vizita, pentru orice forma de promovare ma puteti contacta pe email gabriel.vasile@marketwatch.ro nu exista pentru ca practic oferta on demand este cvasi-inexistenta, insa incepe sa se coaguleze si atunci dilema va ajunge si la clienti
06 Aprilie 2010, 04:41:38