Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Business Intelligence Governance

30 Aprilie 2009



Asistăm la o schimbare a condiţiilor economice care a prins IT-ul în plină dezvoltare, criza financiară aducând în primul rând reducerea bugetelor. Conceptul de Governance a fost asociat de multe ori cu expresia “nice-to-have”, care mai nou
s-a transformat în “must have”. Companiile au devenit şi ele mult mai atente la modul în care pot să-şi prioritizeze proiectele, să decidă la care să renunţe şi la care nu, lucru care până nu demult se făcea aleatoriu, fără nici un fel de regulă.

Conceptul de governance tocmai asta face, vine în sprijinul companiilor pentru ca acestea să-şi alinieze IT-ul cu obiectivele strategice, chiar şi prin simplul fapt că forţează o discuţie cu acţionarii pentru a decide care sunt priorităţile de implementare ale unor proiecte menite să contribuie la valoarea companiei.


BI Governance - definiţie

BI Governance are trei dimensiuni:


a) Exerciţiu de raţionalizare a resurselor


- modul tradiţional prin care proiectele BI sunt aprobate, respinse sau re-planificate, folosind diferite criterii în procesul de evaluare. Adesea, multe criterii sunt subiective – „Dacă tot l-am început, hai să-l terminăm!”.


b) O serie de reguli, ghiduri şi proceduri.

Aceasta este o abordare destul de nouă, în principiu IT-ul era de cele mai multe ori singurul răspunzător pentru definirea Arhitecturii, Standardelor şi a Best-Practices. Zona de business dintr-o companie a început să înţeleagă importanţa acestor decizii în proiectele de BI şi importanţa BI-ului în sine.


c) Ca definiţie a rolurilor şi responsabilităţilor pentru IT şi stakeholders.

Proiectele de BI sunt complexe prin definiţie, stabilirea foarte exactă a modului de interacţiune dintre IT şi stakeholders reprezentând elementul cheie în succesul unui proiect de BI.


De multe ori BI Governance este considerat de reprezentanţii companiilor un concept scump şi greu de implementat, cu motivaţia că deja managementul a decis care anume sunt priorităţile în ceea ce priveşte proiectele. Pe de altă parte, un BI Governance implementat corect va contribui la înţelegerea proceselor de BI din organizaţie, a necesarului de training şi a procedurilor interne. În acest fel, se atenuează şi rezistenţa oamenilor din organizaţie la schimbare şi la nou.


Dacă decizia este luată în mod unilateral, fie de IT, fie de business, există riscul de a alege platforma de BI greşită, care să nu poată furniza o imagine completă a problemei.


Structura organizaţională a unui comitet de BI Governance

Primul pas: identificarea “stakeholders”. Aici putem vorbi de trei zone majore.


a) Business

– fiecare departament, divizie, business unit trebuie să-şi nominalizeze reprezentanţii. Ei vor fi şi susţinătorii proiectelor ce se adresează propriilor departamente, furnizând toate informaţiile necesare realizarii acestora. Tot ei vor fi responsabili în a defini componentele planului de Change Management, precum şi identificarea impactului pe care-l poate avea asupra business-ului lor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite