Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

CRM, cum să construieşti un BUSINESS CASE

27 Februarie 2010




Algoritm de realizare a unui business case

Există numeroase metodologii pentru construirea unui business case. Fiecare dintre acestea poate fi adaptată proiectului şi companiei dvs., „împrumutând“ elemente din alte modele, care să servească obiectivelor dvs. Cabinetul de consultanţă Gartner recomandă realizarea business case-ului pentru implementarea unei soluţii CRM în 8 etape (o parte dintre acestea sunt detaliate în cadrul articolului):


1) Dezvoltaţi o strategie CRM care să sprijine şi să se alinieze obiectivelor de business;
2) Selectaţi metricile de business care să sprijine strategia CRM definită;
3) Stabiliţi o valoare de bază pentru metricile selectate, înainte de demararea procesului de implementare propriu-zis, şi stabiliţi o procedură de măsurare şi raportare a performanţelor înregistrate;
4) Definiţi şi detaliaţi capabilităţile şi funcţionalităţile-cheie ale soluţiei CRM;
5) Analizaţi beneficiile urmărite, raportat la nivelul de bază al metricilor stabilite;
6) Convertiţi îmbunătăţirile preconizate în rezultate financiare;
7) Realizaţi calculul TCO;
8) Efectuaţi calculul RoI.


(Metodologia Gartner este mult mai elaborată, algoritmul de mai sus fiind prezentat în formă simplificată.)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite