EMC, arca potopului informaţional
Valentin Stănescu, Country Manager, EMC România
Creşterea exponenţială a volumului de conţinut digital generat la nivel global expune întreaga economie unui adevărat tsunami informaţional. Transpusă într-o altă dimensiune, ameninţarea potopului se păstrează şi, în mod firesc, revine în actualitate şi identificarea unui alt Noe.
Universul Digital aduce după sine o serie de întrebări, pe care deja ni le punem, dar care se vor amplifica de 44 de ori până în 2020 dacă, până atunci, nu găsim şi soluţiile corecte.
Cum vom putea identifica informaţiile relevante? Cea mai mare parte dintre acestea nu sunt structurate (imagini, fişiere video şi audio etc.), ceea ce va face necesară adăugarea de informaţie datelor deja existente, pentru o indexare, căutare şi regăsire mult mai rapide. Aceasta va face ca metadatele (date despre date) să aibă volumul cu cea mai mare creştere.
Ce informaţie păstrăm, cum şi pe ce perioadă? Va fi nevoie de instrumente de analiză mult mai complexe pentru a clasifica informaţia după relevanţă, pentru predicţia valabilităţii acesteia în timp, sau după frecvenţa accesării, pentru a şti dacă o putem şterge sau cum ar trebui stocată şi arhivată.
Cum vor face companiile faţă cerinţelor tot mai mari cu privire la păstrarea evidenţelor unor înregistrări, tranzacţii etc., asigurând, totodată, confidenţialitatea informaţiilor? Reglementările şi asigurarea diverselor cerinţe de complianţă au devenit deja o povară pentru companii, care au cheltuit 46 de miliarde USD în 2009.
Cum protejăm toate aceste informaţii, ce niveluri de protecţie trebuie aplicate diverselor categorii de date?
Răspunsuri există, iar industria IT lucrează la construcţia unei noi arce, care să scoată omenirea din impas. „Din fericire, EMC nu doar contemplă Universul Digital, ci, după exemplul lui Noe, încearcă să găsească soluţii pentru noul potop informaţional. Alocând cercetării şi dezvoltării un buget anual de circa 1,7 miliarde USD, EMC dezvoltă noi unelte de căutare, noi tehnici de stocare şi manipulare a informaţiei“, afirmă Valentin Stănescu, Country Manager, EMC România.
Economia tradiţională vs economia bazată pe informaţie
EMC a contractat compania IDC pentru realizarea unei analize privind dimensionarea universului digital. Prezentate recent, rezultatele studiului „The Digital Universe“ (disponibil pe www.emc.com) arată că până în anul 2020 volumul de informaţie creată sau replicată va fi de 44 de ori mai mare (35 Zettabytes) comparativ cu anul 2009. Iar în 2009, un an dificil pentru economia tradiţională, volumul informaţiei create sau replicate la nivel global a crescut cu 62% faţă de 2008 (adică 0,8 Zettabytes). Dacă toată această informaţie ar fi stocată pe DVD-uri, s-ar putea forma o coloană până la lună, coloană care în 2020, după o creştere de circa 50 de ori a volumului de informaţie, ar ajunge până la jumătatea drumului spre Marte.
„Creşterea exponenţială a volumului de informaţie are efecte majore asupra modului în care relaţionăm la toate nivelurile: business to business, business to consumer etc. Trebuie, aşadar, să tratăm foarte serios implicaţiile tranziţiei la economia bazată pe informaţie, astfel încât, pe lângă indicatorii macro- sau micro-economici tradiţionali, suntem nevoiţi să evaluăm în mod similar un nou şi puternic generator de valoare în economie: informaţia. Pentru aceasta este nevoie de schimbări majore în ceea ce priveşte colectarea, stocarea, analiza şi livrarea informaţiei“, consideră Valentin Stănescu.
Infrastructura orientată către informaţie vă oferă agilitate
Orice organizaţie – indiferent de dimensiune sau domeniu de activitate – are nevoie de o infrastructură a informaţiei care să-i ofere agilitate, prin aceasta înţelegând eficienţă, disponibilitate, siguranţă şi posibilitatea de acomodare rapidă la noi aplicaţii sau cerinţe de business. EMC ajută atât companiile de dimensiuni reduse, cât şi cele mai importante organizaţii globale (Fortune 500) să-şi construiască sau să-şi adapteze o astfel de infrastructură.
„La EMC, tehnologiile, soluţiile şi serviciile cu care ne adresăm clienţilor noştri propun o strategie clară şi consistentă: crearea de infrastructuri IT uşor de utilizat, eficiente, cu costuri reduse şi permanent adaptate cerinţelor de business. Deoarece o infrastructură IT agilă înseamnă agilitate pentru business – poate cel mai important ingredient pentru success în această perioadă“, explică Valentin Stănescu.
Cloud computing – următorul val important în IT?
Dacă privim înapoi în timp, în ultimii 50 de ani industria IT a trecut prin câteva etape majore de dezvoltare tehnologică. Fiecare dintre aceste etape a fost generată de producătorii de tehnologie inovatori la vremea respectivă, care au redefinit paradigmele tehnologice tradiţionale şi au condus industria către momentul actual.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)