Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Cum sa obtii o singura versiune a adevarului!“

18 Octombrie 2005



Tudor Tuleasca, Finance Sector Account Manager, Ness RomaniaNess Technologies, un furnizor global de servicii si solutii IT, si-a consolidat pozitia in Europa de Sud-Est prin achizitia in aprilie 2005 a companiei Radix, in prezent Ness Romania. Bazandu-se pe know-how-ul acumulat de Ness la nivel global pe piata financiar-bancara, compania ieseana si-a propus sa ii convinga pe managerii romani sa-si transforme informatiile in resurse strategice. Despre noua directie de dezvoltare a companiei Ness Romania ne-a vorbit Tudor Tuleasca, Finance Sector Account Manager.


Care este strategia Ness pe aceasta piata?


Ness Technologies a fost interesata sa fie prezenta in Romania datorita aparitiei unei serii de oportunitati, pe care le recunoastem cu totii, generate mai ales de momentul integrarii in Uniunea Europeana, care inseamna proiecte majore de informatica in tara noastra.


Ness Technologies are in portofoliu categorii de servicii si clienti, complementare celor detinute local de compania Radix, fiind unul dintre actorii importanti ai sectorului financiar-bancar in Europa Centrala. Acest sector intentionam sa-l abordam cu multa seriozitate, beneficiind si de experienta actualilor nostri colegi.


Care sunt problemele majore cu care se confrunta managerii romani?


Mediul de afaceri, aflat intr-o schimbare accelerata, pastreaza o constanta: cantitatea uriasa de informatii ce se acumuleaza intr-un ritm exponential in cadrul unei companii. Specialistii de la Gartner au estimat ca, pana in anul 2012, companiile isi vor mari treptat volumul de date prelucrat, ajungand la valori de 30 de ori mai mari fata de cele inregistrate in 2002. Solutiile de colectare si manipulare a datelor n-au rezolvat, strict, decat problema stocarii si manipularii acestora. Informatiile esentiale raman insa ascunse. Tendintele pietei, previzionarile, politica viitoare a companiei sunt mai mult intuite decat stabilite pe baza analizei datelor disponibile. Mai mult, aceasta analiza trebuie efectuata in timp util. Cel mai vizibil exemplu este cel al analizei si al predictiei riscurilor si fraudei: nu ar fi de nici un folos descoperirea unei tranzactii frauduloase sau realizarea faptului ca riscul putea fi evitat printr-o decizie corecta la sase luni dupa producerea evenimentului.


Una din problemele majore ale managerilor este deci transformarea informatiei in resursa strategica.


Cum gestionam datele/ informatiile astfel incat acestea sa aduca maximum de valoare adaugata intr-o companie?


Solutia se numeste Business Intelligence. Aceste instrumente ajuta companiile in intelegerea, urmarirea si administrarea propriilor afaceri si duc la imbunatatirea procesului decizional, conducand in final la imbunatatirea performantelor.


Cu trecerea timpului, companiile acumuleaza un volum tot mai mare de date legate de procesele de business. Sistemele tranzactionale si solutiile de baze de date clasice nu ofera suportul necesar unei analize rafinate. Sistemele de baze de date relationale sunt destinate mai degraba laturii operative din cadrul companiilor. Spre deosebire de acestea, solutiile de BI sunt destinate imbunatatirii proceselor de analiza a datelor. Informatiile sunt organizate in structuri care satisfac nevoile de analiza completa si complexa a datelor. Data Warehouse, organizarea multi-dimensionala, sau instrumentele de „data mining“ sunt doar cateva exemple de tehnologii capabile sa ofere functii de analiza detaliata.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite