Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Novensys, primul integrator specializat pe verticale

23 Octombrie 2006



Cu o strategie de afaceri bine gandita, atat din punct de vedere al parteneriatelor dezvoltate cat si al rebrandingului si promovarii, Novensys a ajuns o companie cu o pozitie importanta in piata romaneasca de IT. Chiar daca la o privire mai atenta mostenirea Bar Code Systems este vizibila pe alocuri (referinte, expertiza, notorietate in anumite verticale) Novensys trece ca o firma tanara si foarte dinamica. Situatie absolut reala daca avem in vedere managementul companiei, ritmul de dezvoltare a unor parteneriate, extinderea in teritoriu sau pur si simplu referintele din piata. Economia este in schimbare, industria IT este in schimbare si este de inteles ca si Novensys urmeza trendul. Compania tinde sa se diferentieze printr-o pozitionare unica de integrator la nivelul managementului informatiilor. Am initiat o discutie cu Andrei Caunii(foto), Managing Partner – Director of Professional Services, la Novensys pentru a identifica aceasta directie si actiunile pe care le implica.


Cum se pozitioneaza, in mod curent, Novensys in piata romaneasca de IT?


Andrei_CauniiNovensys se pozitioneaza ca o companie care ofera clientului raspuns la toate nevoile lui de business sau la pricipalele nevoi de business. Acesta inseamna ca putem oferi solutii unitare, integrate sau ca punem la dispozitie know-how-ul necesar pentru a transforma diferitele componente existente intr-o solutie unitara. Notiunea de “integrator” nu are nici o legatura cu cea de “solutie integrata”, iar din acest punct de vedere Novensys este un integrator la nivel de management al informatiei. Piata romaneasca, mai ales companiile mici si medii, s-ar putea sa nu fie pregatita pentru intelegerea notiunii de „integrator”, insa necesitatea serviciilor de integrare este evidenta. Chiar si in cazul companiilor cu un numar mic de angajati automatizarea sau interconectarea intre diferitele arii functionale este o necesitate.


Ar putea deveni Novensys un „integrator specializat pe verticala”?


Verticalizarea, deci si integrarea pe verticala este un deziderat deoarece creaza beneficii clientului din cel putin doua perspective: in primul rand din punctul de vedere al costurilor efective de livrare ale solutiei, pentru ca anumite functionalitati sunt luate gen „copy-paste” de la implementari anterioare; in al doilea rand, deoarece integratorul poseda know-how-ul necesar finalizarii cu succes a proiectului.


In viziunea Novensys, noua arhitectura de business este formata dintr-un sistem tranzactional, un sistem de raportare si un sistem de colaborare (schimb de date intre entitatile interne si/ sau intre cele externe). Abordam aceasta arhitectura in functie de verticalele pe care actionam. Focusul nostru este retail-ul pe de o parte, dar si transporturile, logistica, distributia pe de alta parte, acestea reprezentand de altfel cca. 60% din business-ul Novensys. Ne putem insa gandi la standardizare pe subverticale si pentru fiecare dintre acestea se poate defini un model de business, care, in principiu, sa poata fi acceptat de orice companie din acea subverticala.


Integratorul, perceput ca „aspirina” - rezolva orice problema legata de IT, este o perceptie corecta?


Integratorul ofera o solutie IT&C plecand de la business-ul clientului. De aceea, ponderea serviciilor de consultantta necesare este mult mai mare. Pentru a acoperi aceasta necesitate, Novensys se afla intr-un proces de imbunatatire a calitatii serviciilor de consultanta oferite. Incercam sa ne pozitionam ca si consultanti de business, nu ca si consultanti de produse. Din pacate, este un proces lent atat din perspectiva clientului care cu greu poate sa ne perceapa altfel decat ca „vanzator de solutie”, cat si din perspectiva propriilor resurse umane, deoarece este dificil sa transformi un consultant tehnic, intr-un consultant de business (si invers ) si/ sau un specialist din business, intr-un consultant de business.


Prin ce se distinge un integrator fata de un implemetator in zona de asigurare a unor servicii pe termen lung?


Pentru Novensys a fost o provocare majora, un pas deosebit de important pe care credem ca l-am trecut cu bine atat in a oferi suport pentru fiecare solutie in parte, precum si in a oferi suport unitar. Se schimba foarte mult mecanismele interne cu care compania trebuie sa raspunda unui suport unitar. Este foarte greu sa asiguri un suport unitar in fata clientului: un singur numar de telefon, o singura persoana de contact, un singur flux operational indiferent de problema (legata de hard sau soft, este la granita dintre ele, pe o componenta a solutie). Integratorul trebuie sa se muleze pe fiecare problema, unele necesitand o escaladare catre producatorul de solutie, care la randul lui are propriul timp de raspuns, pe o alta procedura/ mecanism. Trebuie sa ai un timp de raspuns pe solutie, iar acesta nu se poate rezolva decat prin competente interne, astfel incat sa ai o nevoie cat mai mica de resurse externe (sa escaladezi nivelul 2 sau 3).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite