Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managementul talentelor

23 Decembrie 2006



Intr-o lume care tinde tot mai mult sa devina o singura piata, fara sa mai aiba importanta unde are loc productia si unde desfacerea produselor, intr-o lume in care distantele nu mai conteaza, iar informatia ajunge oriunde in fractiuni de secunda, intr-o lume tot mai sofisticata datorita unei evolutii tehnologice fara precedent...
...competitia este mai acerba ca niciodata.


Nu exista companie care sa nu-si dezvolte strategii prin care sa spere la obtinerea avantajului competitiv. Cum se poate obtine acest avantaj? Ce modele sau retete pot fi utilizate pentru a-ti devansa competitorii? Care sunt resursele cele mai de pret?


Modelele si teoriile nu ofera solutii la problemele organizatiei, dar reduc din complexitatea si gradul de incertitudine implicate – nici mai mult, nici mai putin.


In lumea organizatiilor si a managementului, ideile sunt cele care cu adevarat conteaza si nu modelele; toate marile reali-zari ale omenirii au plecat de la o idee.


“Tehnologia, strategia, aliantele globale si inovatia constituie componente esentiale care vor influenta in viitor avantajul competitiv, fiecare din aceste domenii fiind dependent si condus de factorul uman. De aceea, se prevede ca viitorul avantaj competitiv va reveni firmelor care vor reusi cel mai eficient sa atraga, sa dezvolte si sa pastreze un grup divers, constituit din cele mai bune talente umane existente pe piata” (“Organizatia viitorului”- Anthony F. Smith & Tim Kelly).


Ce este acela un “talent”? O definitie simpla si relevanta ar fi: o persoana care poseda abilitati naturale (innascute) de exceptie, intr-un domeniu sau activitate specifica.


Majoritatea firmelor isi dezvolta strategii explicite pentru optimizarea unor resurse, cum ar fi: capital, tehnologie, brand, etc; experienta ne spune insa ca putine firme isi articuleaza strategii pentru cea mai costisitoare dintre resurse – forta de munca.


Strategiile si practicile de resurse umane au un impact major in rezultatele business-ului, incluzand productivitate, profitabilitate, valoarea adusa actionarilor.


Observam, de exemplu, in piata, companii puternic diferentiate prin strategiile lor de produs, dar utilizand strategii generice de resurse umane, care nu aduc succesul. Multe companii se concentreaza pe eficienta si reducere de costuri, fara a avea un focus pe creare valoare in business, printr-o corelare intre un management strategic al talentelor si obiectivele de business (ex: companiile masoara cost/ angajat, dar nu si calitatea angajarii).


Iata cateva conceptii gresite (foarte des intalnite) si adevaruri:



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite