Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cele mai bune practici? (partea a 3-a)

21 Decembrie 2005




Ati atins un punct nevralgic. Informarea este indirecta. Nu exista un mecanism prin care firmele care activeaza in aceasta piata sa poata sa se inregistreze, sa zicem, la institutiile de reglementare sau la asociatiile patronale, ca furnizor de software pentru institutiile din industrie si in aceasta calitate sa aiba acces din timp la reglementarile noi si la modificarile preconizate.


De fapt, de multe ori nici clientii nu au acces timpuriu la aceste reglementari noi aflate in elaborare. Ca si noi, uneori departamentul TI al institutiei afla de unele modificari dupa ce apar in anunturile oficiale.


Riscul este mare, atat pentru clientii nostri, cat si pentru noi, in calitate de furnizori. Procesele de imbunatatire/ aliniere la reglementari noi ar trebui sa poata fi tratate ca modificari planificate ale produselor software si ale investitiei clientilor. Ele devin in fapt, pentru a asigura incadrarea in termenele de conformitate, procese de tratare a exceptiilor, in care totul trebuie rezolvat in regim de urgenta si de stres.


Oricat am fi de flexibili, oricat de „agile” ar fi metodele noastre de dezvoltare software, oricat de binevoitori ar fi clientii nostri, exista niste limite umane si tehnologice.


Noi consideram ca este ”o buna practica” sa putem avea acces din timp la informatiile necesare, sa putem sa ne pregatim. Sa nu uitam ca orice reglementare noua presupune investitii noi. Produsul trebuie bine testat atat de producator, cat si de client.


O utilitate publica ar trebui sa ofere mult mai multa transparenta participantilor si sa permita chiar adaugarea de noi servicii.


Institutiile noastre ar putea sa se inspire in aceasta privinta din practicile organizatiei SWIFT. SWIFT, in esenta, este o afacere cooperatista destinata elaborarii si inregistrarii standardelor destinate industriei bancare, un prestator global de servicii de mesagerie financiara si furnizor de produse software. Noi, in calitate de parteneri, avem acces la toate standardele SWIFT, incepand cu cele aflate in curs de elaborare si continuand cu cele care trebuie aplicate (si care sunt anuntate cu 9-12 luni in avans).


Este problema noastra daca ne asumam sau nu raspunderea si daca luam de bun tot ce scrie intr-un document provizoriu. Dar pentru noi diferenta este imensa – putem planifica si oferi la timp produse si servicii de calitate si la preturi rezonabile clientilor nostri.


Am vorbit pana acum de mentenanta. Dar ce ar presupune un serviciu corect interpretat de suport software?


In primul rand serviciul de suport software presupune un contract intre un furnizor si client, in care este descris in detaliu acest serviciu si sunt enumerate obligatiile furnizorului, penalitatile pentru neindeplinirea serviciului, masuratorile modului in care este realizat serviciul etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite